mobile, mobile, phone, handheld
לקביעת תורים: 09-7422120
location, location, map, marker, pin
הבנים 14, כניסה א' קומה 4,  הוד השרון
envelop2, envelop, mail, email, contact, letter
קיימים מיתוסים רבים לגבי טיפול שיניים במהלך הריון . הריון אינה מחלה, במהלך ההריון מתרחשים שינויים פיזיולוגיים והורמונאליים.הריון אינו אמור לגרום נזק לשיניים ועל האישה לדאוג לבריאות השיניים כפי שדואגת  לבריאותה הכללית .

בשליש הראשון נשים רבות סובלות מהקאות . לאחר ההקאה שהינה חומצית מומלץ לשטוף את הפה על מנת לסלק את ההשפעה המזיקה של מיצי העיכול החומציים שממסים  את זגוגית השן – האמייל . זו אחת הסיבות לפגיעה בשיניים בנוסף שינויים הורמונאליים שתפקידם לגרום לשגשוג של הרחם גורמים להגדלה ונפיחות בחניכיים שמתבטאים בדימום ודלקת .לכן חשוב ללכת לשיננית לפני ההריון ובמהלכו ,לניקוי אבנית ולהדרכה .

בשליש השני והשלישי העובר הולך וגדל ויש קושי לשבת בכסא רופא השיניים עקב הלחץ על כלי הדם בבטן . כמו כן בשליש הראשון ההריון בתחילתו ורצוי לדחות טיפול שיניים לשליש השני לאחר שההריון מתפתח

מה מותר ומה אסור במהלך ההריון ? סוגיה נפוצה היא שאלת צילומי הרנטגן אז  כן !
ניתן לבצע צילומי רנטגן דנטלי הנדרשים ללא כל חשש . צילומי שיניים יש בהם קרינה נמוכה וכאשר האם מכוסה בסינר עופרת אין שום סכנה של קרינה לעובר. צילומי סיטי דנטאלי ופנורמי רצוי להימנע .

תרופות עלולות לעבור את השליה לכן יש תרופות שאסור לתת בהריון שמא יפגעו בהתפתחות של העובר . לדוגמא אנטיביוטיקה מסוג טטראציקלין שגורמת לצביעת שיניים .יש להמנע גם מגז צחוק. תרופות כגון פניצילין ,אקמול בטוחות לשימוש . כאשר יש ספק תמיד ניתן להתייעץ עם הרוקח או רופא נשים.

לסיכום רצוי לסיים את טיפול השיניים לפני ההריון . במידה ויש צורך בטיפול ,אין בעיה לבצע את רוב הטיפולים על מנת למנוע החמרה שהיא יכולה להיות מסוכנת להריון.

טיפולי שיניים במהלך ההריון

כל הזכויות שמורות לד”ר יעקב לוי   |  לקביעת תורים: 09-7422120  |  רח’ הבנים 14, הוד השרון    |    נייד: 052-5824333   |   פקס: 09-7422140